четвер, 31 січня 2013 р.

Олівер Хофман: «Ми повинні повернутися до старої якості»


Олівер Хофман (Oliver Hofmann) – засновник німецької компанії «Hofman Parkett» (http://hofmann-parkett.eu/). Мешкає у Мюнхені, Німеччина. Займається укладанням підлог, зокрема паркетів. За десятки років роботи під керівництвом Олівера вдалося завершити більше тисячі об’єктів.
Це – перше інтерв’ю у міжнародного фахівця, опубліковане на сайті Gal Portal.



- Як давно Ви працюєте з паркетом?
- Більше, ніж тридцять років.
- Скільки об’єктів вдалося завершити?
- Я не знаю точно, але більше, ніж тисячу, я впевнений. Ми робили багато різних об’єктів: малих – для приватних клієнтів, великих – для великих компаній, як «Німецькі залізничні дороги» Deutsche Bahn» -авт.), «Сіменс» Siemens» - авт.), чи для великих будівельних компаній, котрі будували житлові будинки. Тож дуже багато об’єктів.
Я пригадую, наприклад, у нас був клієнт, для чиєї компанії ми зробили більше сотні об’єктів.
- Які об’єкти були найбільші?
- Найбільший об’єкт, що ми зробили – це була офісна будівля компанії Siemens тут у Мюнхені. Це був не паркет, а килимне покриття. Ми замінили 18 тисяч квадратних метрів такого покриття. Спочатку ми демонтували старе покриття, підготували основу і постелили нову підлогу.
- Скільки часу у Вас займає, щоб закінчити роботу по укладці паркету над одним житловим будинком середньої площі, наприклад, орієнтовано 150 м.кв.?
- Все залежить… Наприклад, якщо ви маєте новий будинок, основа є готова, тож вам потрібно лише очистити її, потім укласти паркет на клей по основі, а далі потрібен час, коли дерево та клей підсохне. Вже потім вже можна лакувати. Тож для такого будинку, як цей (авт. – орієнтовано 150 м.кв.) – вам потрібно близько двох тижнів. Адже робота з паркетом – це є процес.
- Тож неможливо зробити паркет швидше…
- Ви можете зробити швидше, якщо ви візьмете «Готовий паркет» (авт. – ламінат). Але це не є якість. Це зроблено на малу кількість років, а потім ви викинете цей ламінат на смітник, бо він зламається з часом. А якщо ви хочете зробити будинок гарної якості, то підлога з паркету – це є частина якісного будівництва. Особливо, якщо ви робите масивний паркет – то це забирає відповідно досить багато часу, щоб закінчити таку роботу.
- Наскільки масивний паркет Ви використовуєте?
- По різному… Починається з 8 мм. Це означає, що ви можете відремонтувати таку підлогу і знову використовувати 30-40 років. А типовий класичний масивний паркет має 22 мм.
- Чи працюєте разом з архітекторами та дизайнерами?
- Так, звичайно. Багато робіт ми отримуємо від архітекторів. Тому, що архітектори проектують чи реконструюють будинки. Багато клієнтів купують старі будинки, а потім вони звертаються до архітекторів, щоб організувати реконструкцію. Ці архітектори приходять до нас. Або коли архітектори проектують новий будинок, їм потрібні ці працівники для підлог, для стін, для даху, для ванни, для всього, що є у будинку.
- Тож яку інформацію щодо паркету Ви отримуєте від архітекторів – який матеріал використовувати?
- Це абсолютно по різному. Архітектори мають їхню власну думку про те, що вони хочуть. Це не завжди добре для нас, чи для мене. Тому, що коли вони вибирають якісний матеріал – тоді це добре. Але часто вони люблять такі речі, як ламінат. Це неправильно, бо там немає якості. Для мене це є проблема, а також для власника будинку (замовника). Для нашої компанії – це хороші гроші за короткий час, адже це не займає часу і не потрібно багато працювати. Але для мене, для мого серця і розуму – це не є добре, тому, що я завжди намагаюся зробити роботу, що живе через покоління, де робота – немов традиція. Я думаю, це є проблема нашого часу, коли всі речі зараз мають відбуватися дуже швидко.
Деякі архітектори дослуховуються до моїх ідей та пропозицій. Але інколи я маю архітекторів і клієнтів, які знають, що вони хочуть і їм не потрібно мати інших типів підлоги. Тут я не можу нічого зробити, але ж якщо вони оплачують за це… Ми кажемо тут в Німеччині, що клієнт – це король.
- Наскільки вимогливі клієнти у Німеччині до таких компаній, як ваша?
- Це дуже по різному. Що я бачу, що я відчуваю – це те, що якість погіршується в останні роки. Час змінюється, якщо порівнювати роботу, яку я робив 10 чи 15 років тому. Зараз я бачу, що нам потрібно все більше і більше швидких та дешевих речей. Людям подобаються такі підлоги, а я завжди борюся проти цього. Тому, що вони не є дуже дешеві, вони коштують багато грошей, а в результаті вони не мають якості. Але багато компаній продають це, бо це «швидкі гроші». Клієнт не розуміє різниці між довговічною якісною підлогою та між цими «швидкими» підлогами, які ви можете купити, які виглядають дуже привабливо на початку, дуже елегантно, по-сучасному. Хоча ви не можете відремонтувати їх. Але це є на хвилі моди зараз, наче усім це стало раптом потрібно. Кожен думає, що це добре. Але я завжди кажу, будь-ласка, подумайте. Адже треба орієнтуватися в класичних речах. Тому, що класичні підлоги працюють більше сотні років. Якщо ви зайдете у старий будинок в Мюнхені, побачите натуральну дерев’яну підлогу, якій 100-150 років, коли ви відреставруєте її, то після цього ця підлога буде виглядати наче нова – після 150 років! А сучасна підлога не може дати вам цієї якості. Я думаю, що ми повинні повернутися до такої старої якості. Це є те, що я намагаюся пояснювати моїм клієнтам, наскільки це важливо. Мене дивує, коли люди так часто вибирають «готовий паркет». Адже це не коштує настільки дешевше. Приблизно на 30% дорожче –  ви отримаєте справді якісну підлогу. А інколи - це навіть дешевше!
Олівер оглядає закінчену роботу...

Розкажіть про випадки з клієнтами…
- Останнього літа у мене був клієнт. Він побудував свій власний будинок. Пізніше він пішов до спеціалізованого «Паркетного магазину» тут, у Мюнхені. До тих, хто лише продає паркет. Він та його дружина побачили різні типи підлоги, але усі вони були «готовими» паркетами. Тобто він мав лише 3,2 мм товщини дерева на поверхні – це все. Система опалення у будинку цього клієнта була передбачена у підлозі. А з такою системою вам потрібно зафіксувати ваш паркет на клеї. А це є проблема. Бо цей «Готовий» паркет має короткий термін використання. Коли вам потрібно замінити цей паркет, ви маєте проблему, бо дуже важко видалити такий паркет. Тож коли я побачив цей матеріал та новий будинок, я запитав цього чоловіка, чому він вирішив вибрати саме такий матеріал, бо це не є найкраща ідея… Він сказав, що їм сподобався такий матеріал, крім того його також рекомендувала компанія-продавець. Потім я йому спробував пояснити ситуацію. Я зробив йому пропозицію повернути цей паркет назад до магазину, показав йому зразки справжнього паркету, йому дуже сподобалося. Цей чоловік був обурений на цю компанію, що продала йому цей матеріал. На цей момент я не знав, скільки він заплатив за цей матеріал. Я сказав йому, що він може продати цей паркет за 4-5 тисяч євро, та за ці гроші у вас буде більше половини готового справжнього паркету вдома. На що він відповів, що заплатив більше 16 тисяч євро за цей матеріал. Він заплатив приблизно 100 євро за квадратний метр «готового» паркету! Лише за матеріал! Я зробив йому пропозицію, що він отримає від мене масивний дубовий паркет товщиною 22 мм. за ціною 70 євро за 1 м.кв. – разом з роботою.
- Тож він напевно був щасливим…
- Ні. Цей чоловік не був щасливим, бо він не зміг повернути цей матеріал назад цій компанії. Він сказав, що він потратив дуже багато грошей та був дуже розлюченим. Він витратив багато часу, щоб продати цю підлогу. Тож трапляються і такі випадки.













- Багато людей часто не розбираються в якісних матеріалах, ідуть в магазини…
- Ні! У цьому випадку, що цікаво, у цього клієнта був друг – архітектор. Він не надав йому слушної консультації. Я не розумію цього. Тож мій досвід щодо співпраці з архітекторами зараз свідчить про те, що не так багато професіоналів є серед них. Є багато речей, про які вони не знають.
- З якими матеріалами ви працюєте? Які матеріали ви рекомендуєте для підлог?
- Я кажу усім моїм клієнтам, що найкращий матеріал, який вони можуть застосувати для паркетної підлоги – це дуб. Чому? Тому, що дуб – це є дуже міцна деревина. Ви можете бачити в цій кімнаті паркет з буку. Це є також один із кращих матеріалів, що ви можете вибрати. Цей матеріал реагує дуже швидко, коли змінюється вологість. Ви можете побачити тут біля пічки, де матеріал отримує тепло, що він сушиться. Тож дерево сушиться і зменшується, що породжує утворення щілини між паркетними дощинами.
- Тож це є нормальний процес для цієї деревини?
- Це є абсолютно нормальний процес. Зараз, якщо ми розіллємо воду на цю підлогу, то вона дуже швидко вбере воду і паркет почне збільшуватися. Зараз дерево зменшилося, тому що є тепло від пічки. Дуже багато клієнтів не розуміють цього. Тому що, вони думають, що якщо це є нова підлога, то в ній не може бути будь-яких щілин, наприклад, як ми тут бачимо. Вони думають, що дерево має виглядати, як пластик. Але це не є пластикова підлога. Це є жива підлога, вона живе. Тож ця підлога змінює наш клімат в кімнаті. Тому що, зараз ми маємо зимовий період і ми обігріваємо наші помешкання. Повітря за межами нашого будинку є дуже сухе, а повітря в помешканні – теж є сухе. Дерево передає свою вологість в повітря. Потім цей процес починає зменшуватися і утворювати таку картину (авт. – зі щілинами). А в літку, коли вологість зростає, тоді дерево вбирає цю вологість, зменшує вологість в повітрі трішки і починає рости. Тож це є нормальний процес. Дерев’яні паркетні підлоги працюють трішки як компенсатор. Роблять баланс між кімнатним кліматом.
- Тобто, коли літо наступить, усі щілини в паркеті будуть закриті?
Саме так. Усі ці щілини будуть закриті. Я запитаю у вас, де ви бачите ці щілини, а ви не зможете їх знайти, бо це є нормальний процес. Все ж, я хочу акцентувати, що дуб – це найкращий матеріал, що ви можете застосувати для паркету. Я рекомендую саме цей матеріал. Він живе і з кожним роком така підлога стає все гарнішою. Це немов гордість оселі. Це дуже особливий матеріал. Ви можете побачити його у кожному старому будинку – у Мюнхені, Празі, Відні чи Будапешті, та в усіх інших чудових містах, коли ви зайдете у старий будинок чи стару квартиру – ви побачите дубовий паркет.












- Яку техніку укладання паркету ви застосовуєте? Що подобається вашим клієнтам тут у Німеччині?
- Найбільше клієнтів хоче мати у себе вдома паркет, що буде викладений за технікою «Паралель». Тому що, не є складно зробити таку роботу, відповідно це є дешевше. Наступне, що можна зробити це малюнок «Класичної ялинки». В цьому випадку навколо робиться обрамлення у вигляді плінтуса. В паралельній структурі не потрібно робити рамку. Також популярною технікою є «Англійський паркет». Це коли кожна частина паркету є однакової довжини і вона кладеться за системою «50 на 50».
- Чи Ви пробували працювати з іншими матеріалами (не німецькими)? Наприклад, ви можете купити матеріал для паркету за межами Німеччини, і можливо, це буде дешевше для вас?
- У мене вже є такий досвід. Приблизно 10-15 років тому, у нас була така мода імпортувати паркет з України, Румунії, Польщі, Чехії, з інших східних країн. Це було дешевше, але це не було якісно, як той паркет, що виготовлений у Німеччині. Я говорю зараз про масивний паркет великих розмірів. Малий паркет, як мозаїчний паркет – це приблизно 8 мм товщиною. Весь цей паркет зараз приходить зі східних країн. Ми не виготовляємо його тут в Німеччині. Якість зараз є дійсно доброю. Але в минулому у нас був досвід, коли дерево, що приходило з інших країн – не було якісне. Я мав такий досвід кілька разів і зупинив роботу з цим матеріалом з інших країн. Тому, що це немає сенсу в економічному чи екологічному плані. Чому я маю купувати такий матеріал?
Я не маю на увазі, зокрема Австрію. Австрія – це типова лісова країна. Тож якщо вони роблять паркет, то ви можете бути впевнені, що ви отримаєте найкращу якість, як і якість з Німеччини. Це є трохи дорожче, але ви збережете більше, коли почнете працювати з таким матеріалом. Тому, що ваша робота буде набагато швидша, ви економите матеріал, час, кроки в роботі.
Коли я роблю великі об’єкти – нам потрібно багато матеріалу. Я пам’ятаю, коли ми купили матеріал з України чи Польщі (я не пригадую, бо це було вже дуже давно), то він виглядав дуже гарно. Але потім я взяв інструмент, щоб перевірити вологість дерева – а це є дуже важливо, особливо коли ви робите великі об’єкти. Деревина повинна мати вологість близько 9%. Коли я отримав цей матеріал, він був абсолютно занадто сухий. Не вологий, а сухий. І що трапиться, коли ви будете працювати з таким матеріалом? – Ви зробите підлогу в будинку, а коли прийде літо – деревина стане дуже сухою і візьме вологість з повітря, почне збільшуватися та викручуватися. А потім тиск буде збільшуватися все більше, і матеріал просто почне підніматися. І я бачив цю ситуацію багато разів в моїй кар’єрі. Я завжди був здивований, наскільки велику силу має деревина на підлозі, коли вода підходить і коли деревина є занадто суха. Бо коли дерево є занадто сухе, воно може зберегти багато води, а потім почне зростати. Так само є з деревом, яке є занадто вологе. Бо це дерево в зимі буде сухе і ви отримаєте дуже великі щілини, занадто великі, що перевищують норму. І це є мій досвід із деревиною з інших східних країн.
- Як Ви перевіряєте якість деревини?
- Я відразу бачу це. Я прикладаю дві дощини разом і бачу, наскільки добре є з’єднання, як вони працюють, як добре вони виготовлені. Тож є дуже багато моментів. Коли я замовляю деревину, я обов’язково перевіряю її за допомогою своїх інструментів. Тоді я бачу, чи вона добра чи ні. Якщо в деяких упаковках я перевірив по кілька дощин і побачив, що вони є добрі, значить і в інших упаковках вони повинні бути якісні. Але якщо ви перевірили кілька дощин і побачили, що усі вони є різні, і не відповідають стандартам і нормам DIN (авт. DIN – Німецький Інститут Стандартизації)… Адже паркет повинен мати 9% вологості та максимум 2% у сторону збільшення чи зменшення. З цією деревиною (польською чи українською) я заміряв та побачив вологість у 13-14% (занадто волога), а потім я перевірив дощини в середині упаковки і побачив, що вона мала 4-5% (занадто суха). Жодна дощина не мала коректної вологості. Тож з такого дерева неможливо було б закінчити роботу. Адже я професіонал. Я повинен це знати. Клієнтові не потрібно отримати таких проблем. Якби я зробив роботу з цього дерева, то це була би моя помилка, не клієнта, чи виробника цього дерева. У всьому буду винен саме я.
- Скільки коштує німецька якість?
- Як я вже вам розповів, один із останніх моїх клієнтів отримав від мене пропозицію за ціною 70 євро за 1 м.кв. разом з роботою. Це був дуже якісний паркет. Але ціна починається, якщо говорити про дубовий паркет – від 45 євро/м.кв. за матеріал з роботою. Це не є багато, бо це є масивний паркет, а не ламінат. Така підлога буде використовуватися дуже багато років. Коли я говорю про багато років, я маю на увазі 30-40-50 років. І я думаю, що це є важливо – зробити роботу на багато поколінь, а не на 10-15 років, яку потім потрібно буде замінити.

P.S. Інтерв'ю було записане 15 січня 2013 р. у Мюнхені, Німеччина. Спеціально для сайту www.galportal.com.ua





Немає коментарів:

Дописати коментар